Spännande.

Jag trivs med mitt jobb, det har jag ju ofta tjatat om, det är omväxlande och roligt.

Idag blev det lite väl spännande en stund då Kassa 1. gick sönder. Blev utringd till kassan och en skärrad medarbetare meddelade att det hade poffat och gnistrat och rykt, så vad skulle han göra?
Lämna omgående kassan och bemanna en annan ansåg jag.
Själv gick jag och försökte få tag på någon chef som kunde ta något beslut om hur vi skulle göra nu!? Hittade ingen så jag gick tillbaka till kassan och ringde helpdesk, för att få dit en tekniker som kunde hjälpa mig med felsökning, elsaker ska man ju inte pilla i, kan bli lite för spännande har jag hört! Men inte fick jag någon hjälp där heller. Samtidigt som jag pratar i telefon så fräser det till igen och börjar ryka kraftigt! Hon i telefon kan inte skicka någon tekniker om hon inte vet exakt vilket fel det är så jag mer eller mindre lägger på luren i örat på henne.
Jag får hjälp av en annan medarbetare som lyckas dra ur nån kabel till vågen där felet förmodligen var och då blev det stilla.
Sen ringde jag några samtal igen och först på torsdag kommer det att installeras en ny våg och vågdator.
Så det kan bli, en helt vanlig dag på jobbet!?

Kramisar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0