Rosa månad.

Oktober är ju Bröstcancermånad, där man med hjälp av bl.a. Rosa Bandet samlar in pengar till forskning.
Jag läste ofta en blogg som skrevs av Linda, som dog i inflammatorisk bröstcancer. Nu har en nära vän till henne skapat en insamling i Lindas namn....
Gå in på länken här nedan och läs själv.

http://malinj80.blogspot.com/2011/09/rosa-manaden.html


Pappa var ner till Umeå och onkologen i torsdags och det ser väl någorlunda bra ut alltihop. Han ska den nittonde oktober göra en ny scanning av buken.
Blodprover tas varje vecka och värdena ligger inom rimligheterna. Med andra ord så håller vi tummarna om att det får fortsätta vara så, att medicinen fortsätter att bromsa!

Oktober är också en månad där Pontus och jag fyller år. Pontus ska få ha ett kompiskalas på Leos lekland i discorummet.

Jag fick veta igår att jag ska få flyga ner till Stockholm och vara med Johanna en helg. :)

Nu ska jag släpa mig ut på en promenad, sen blir det toalettstädning och fönstertorkning.
Ha en bra onsdag ni alla där ute....

Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0