upprörda känslor

Pontus kom hem från skolan redan klockan ett, ledsen och med trasiga glasögon.

Så här berättade Pontus: -Vi spelade fotboll på rasten och då tacklade jag NN med en godkänd tackling och då blev NN arg och hoppade på mig med en axeltackling så jag ramlade omkull och NN slog mig flera gånger mot ansiktet och glasögonen. Sen räddade en annan kille mig från att NN skulle kasta målet på mig.


Pontus slog i huvudet då han ramlade och har lite huvudvärk nu men inga bulor eller blåmärken. Glasögonens ena skalm har gått av och en kudde från mitten av glasögonen är borta.
Jag tog med mig Pontus direkt ner till stan till hans optiker så nya glasögon är beställda, tur att vi har de gamla kvar så länge.

Men det som gör mig mest upprörd nu, är att inte ett ljud har hörts från skolan! Pontus hade tillåtelse att gå hem men de ringde inte först och kollade att jag var hemma! Konflikten med NN är alltså inte utredd än för den killen sprang iväg och Pontus fick gå hem. Nu bor vi ju jättenära skolan så jag förstår att det är lätt att låta honom gå hem och kolla själv om någon är hemma, men det känns inte rätt att de inte har kontaktat oss på något sätt!

Kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0