Vem formar och danar den man blir?


Jahapp, då var jag igång igen då.....

Vad är det som gör att jag blir den jag är? Är det jag eller livet som skapar mig?
Eller beror det på uppväxtförhållanden och krav på mig själv....=min personlighet.

Jag tror på en salig blandning.......

Varför gör jag som jag gör?

Varför tänker jag som jag tänker?

Varför känner jag som jag känner?

Beror det på hur jag växte upp?  Fattigt! Alkoholiserat! Enkelt! Ostrukturerat! Osäkert! Dolda känslor!

Av mina syskon tror jag att jag är den analyserande personen?
Min bror är förnekaren?
Min syster är den som rebelliserar!?

Nej jag vet inte vad som är rätt !?
Men jag är den som vill hjälpa den som blir kritiserad! Jag vill skrika då någon blir oförätt beskylld! Jag tar parti för den svage...!? Jag vägrar tänka på mig själv då någon viktigare mår sämre...!?

Jag känner mycket likvärdigt detta.....om det är sant eller falskt? Vem bryr sig!? Det viktiga var att jag fick skriva det och få det ur mig......

Kom ihåg att jag kritiserar ingen! Vi är den vi är!

Här undrar jag bara ganska skarpt VARFÖR JAG ÄR DEN JAG ÄR!??

Kommentarer
Postat av: Maria

Arv och miljö, präglar vårt liv, sen vilka vi umgås med, vad vi upplever i form av kärlek, sorg, jobb, studier, resor, människor you name It.

Fortsätt fundera, det är härligt.

2011-03-10 @ 21:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0