Varför lever vi människor här på jorden?

Det är en fråga som jag har funderat ganska mycket på, på sista tiden...

Det om något är en oerhört svår fråga, och som nog ingen kan svara på.

Men det vi vet, är att alla vi miljarders unika människor har vår alldeles egna personliga resa att vandra tills den dagen vi dör. Därefter vet bara vi själva vad som händer med våra själar. De som blir kvar sörjer och saknar.

Även om det är en svår fråga? Så är det en intressant fråga!? Att studera människor i olika sammanhang är ganska intressant!? När man åker buss eller är i ett väntrum eller flygplats....att titta på och studera andra människors beteende och inse att vi är ganska så lika varandra fast vi är olika!?

Började fundera på det här när jag låg i soffan och tittade på flyktingströmmen från Libyen i går kväll.
Det är så overkligt och svårt att ta in hur så vansinnig hela situationen verkligen är?

Man tittar på bilderna som rullar förbi, bilder av sönderbrända kroppar, vapen, bomber, stridsvagnar, trasiga hus, arga upprörda människor......allt, ja allt liksom bara flimmrar förbi och man känner absolut ingenting, eller åtminstone fattar ingenting!?
Men om man börjar tänka sig in i den enskilda människans tankar och tänker i de banorna att om jag....då blir det genast så otroligt grymt jobbigt!

När alla vanliga vardagssysslor inte fungerar längre....




Även om frågan kvarstår....Varför lever vi människor här på jorden?
Så tycker jag att man ska göra det bästa av allt hela tiden....kämpa sig framåt och finna glädje och lust till livet!
Njuta av var dag och försöka tänka positivt så ofta man kan.....

Nu är jag absolut ingen expert på det! Jag är snarare expert på att gnälla och klaga just nu.....men jag strävar ändå alltid efter det ljusa och positiva här i livet.



Undrar verkligen hur denna man tänker? Varför han gör som han gör? Hur blev det så?

Varför måste en del människor alltid bråka och vinna och veta bäst!?

Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja hur den där mannen tänker har jag också funderat på. Intressant bild på den där mannen med hat i blicken där han sitter framför alla vackra blommor. Där är det nån som lagt ner möda och energi på att få till så vackert blomsterarrangemang som möjligt framför mannen som mördar sitt eget folk. Det är så att man ryser!

2011-03-21 @ 12:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0