Doktor besöket...


 
Undrar varför jag alltid känner mig som om jag besvärar sjukvården när jag beställt tid så här!?
Var riktigt nervös innan jag fick komma in.
Men sen gick det riktigt bra...

Jag berättade om min oro och att jag egentligen inte tror att det är något större fel på mig, men att jag vill så gärna känna mig säker på att allt står rätt till.
Doktorn, som är en kvinna, lyssnade och undersökte och klämde och frågade.....
Hon hittade faktiskt två riktigt ömma punkter på framsidan i magen...
Hon hjälpte mig också att få läsa min journal från den lilla cellförändringsoperationen och besvarade mina frågor och mina funderingar kring detta - så det känns nu helt solklart och avslutat.

Resultatet blev att det togs några rör blod och hon/doktorn skulle skriva en remiss till skiktröntgen och ultraljud av buken. Själv ska jag försöka ta mig till en sjukgymnast som får hjälpa mig att sträcka och töja och stretcha min högra sida - midja, höft/bäcken, knä och fot.



Så hur käns det nu? Jo jag är glad att jag gjorde det här läkarbesöket. Jag är glad över att jag fick svar på så många frågor. Jag är också glad över att det ska kollas upp med ultraljud och röntgen så man säkert kan utesluta några eventuella farliga inkräktare i min kropp.
Att gå och vara orolig är ingen rolig känsla.

Sen har både doktorn och några följare av bloggen, undrat om jag har en bra säng?
Jag tycker att jag har en mycket bra säng - tempurmadras ovanpå en bra resårbotten.
Makens resårbotten är "fast" och min är "medium".
Just nu provar jag att ligga i makens säng, men ingen större skillnad uppstår. 
Jag har också kört Iprenkurer och mediciner.
Men jag vill gärna veta varför? Varför det blir så ont ibland? För vet man varför är det så mycket lättare att göra något åt det.

Nu ska jag och småttingarna åka iväg och köpa allvädersstövlar.

Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0