tisdag

Började dagen med att rensa klart ogräs i häcken. Jag älskar att rensa ogräs, dels blir det så fint efteråt, men sen får jag egentid också. Man gräver och rensar och tankarna får snurra hur dom vill.
Idag var det dock väldigt mycket utav Bräms och småflugor, sådana där bitflugor som kryper och irriteras.

Efter häcken städade jag i rosenrabatten vid ladan...

Före......



och efter...



Jag har ingen aning om vad blommorna jag planterade med rosen heter, men de blommar lila och blir nog färgmässigt fina med den rosa rosen.

Sen funderar och planerar jag lite omflyttning av växterna i mina rabatter. Den nya ovala rabatten är jättetjock utav växter och behöver gallras ut en aning, medans stenpartiet nere i hörnet är lite glesare och med fel sorts växter. Dessutom är ju skuggrabatten nere i hörnet tom och utan växter. Spännande och roligt funderande är det i vart fall.



Kram.

Kommentarer
Postat av: J

"Livet handlar om mer än att bara överleva"

2011-07-06 @ 00:58:53
Postat av: P

vad fint du gjort! :) kram bästa du

2011-07-06 @ 14:28:07
URL: http://peandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0