Det är inte okej....

Just nu är det riktigt jobbigt att heta Pontus Grenholm! Nu blir det att ta i med tålamodshandskarna, ni hörde rätt...jag gillar inte hårdhandskarna!

Men varje gång vi säger till Pontus eller frågar hur en situation egentligen gick till, så blir han arg och springer ifrån oss med arga/skrikande ord och smäller igen sin dörr!?
Varje gång blir jag lika ledsen och frusterad....för jag sa ju bara till eller frågade bara om något, som de flesta barn bara brukar ta med ett förlåt eller att berätta vad de upplevde hände..

Men Pontus känner det direkt som om jag skyller på honom och intar försvarsställning och bara skyller ifrån sig.
Så just idag/afton bestämde jag mig för att reda ut detta med honom och inte ge efter en millimeter på humör eller tålamod.
Jörgen håller med och gick just nu för att natta Pontus.

Det blev nämligen en episod nu under tiden de åt jordgubbar och såg film.....
Pontus fick välja film och när de sett en halvtimme av filmen så serverade jag jordgubbar med grädde. Pontus åt som vanligt upp sin portion först och var nöjd och satte sig tillrätta i soffan och fortsatte sjunka in i filmen...
efter en stund ville Emma ha lite mer grädde och det fick hon. Då frågade Pontus om han kunde få lite mer jordgubbar? Nej jag tyckte att de hade fått varsin rejäl portion och att det fick räcka...Jamen Emma fick ju mer och då måste ju jag också få mer...tyckte Pontus. Jag svarade att visst kan han få pyttelite mer grädde så det blir lika om han vill. Det ville han...fast han sa det med mycket sur röst och då sa jag till honom. Pontus! Inte låta så där.....sen var cirkusen igång.
Jag förklarade för honom att nu räcker det och han svarade emot med bla bla bla... Och jag sa så säger man inte och han sa blablablabla... igen och jag sa om du säger så igen får du gå isäng! Blablablabla, kom det......

Men jag tycker att det blir så vansinnigt jobbigt i mammahjärtat då pojken inte vill förstå sitt eget bästa....utan bara tycker synd om sig själv och är ledsen.
 


Annars idag då? Jo äntligen kom ju regnet! Och jag hann faktiskt plocka in jordgubbar och klippa ner Aklejorna innan...=))

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt!

2011-07-12 @ 22:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0