bonustid...

Fick ju lite extra hemmatid nu då Pontus blev sjuk, bonustid som blev utnyttjad till skåpstädning i köket och frökexbak!

 

En annan form av bonustid är den som cancersjuka köper sig med giftiga mediciner!
Jag läser en hel del cancerbloggar på både gott och ont.....mest gott tror jag! I början var jag rätt så speedad och lättretad till tårar och tyckte det var nattsvart allting...nu har jag ändå landat i ett "jag vet och det löns inte" tillstånd...

Min pappa ringde i kväll och ville bli klippt, så vi beslöt att jag skulle åka till honom i morgon. Vi pratade också om hans nya medicin, Nexavar. Han ska börja med halv dos som är två tabletter på morgonen på fastande mage.....han har ätit medicinen i fem dagar och det hörs redan på pappas röst.
Nu håller jag alla tummar och tår att biverkningarna inte blir lika jobbiga som den andra bromsmedicinen Sutent gav pappsen!
Men enligt det man kan läsa om Nexavar på nätet så verkar biverkningarna vara värre!? Hoppas dock inte det!

(Snälla ni som känner min pappa.....säg inte så mycket om min blogg och vad jag skriver här....jag tror pappa mår bäst i att inte veta!?)

Det har ju kommit otroliga mängder snö denna vinter redan.....jag personligen tror på lika mycket till!
Kylan tycker jag dock är mindre kul....men vackert blir det...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej där Annica. Vet du vad! Allt är relativt. Det finns tuffa grejor med allt. Man relaterar ju allt till den situationen man är i, och jag har nog mått lika dåligt i situationer som jag idag skulle ha sagt var "småsaker" som jag gör i det jag går igenom nu, det är verkligen så, att allt är relativt. Min mormor har under en period varit lite dålig, och vi visste inte vad som var fel, men jag kan säga att fast än jag var mitt uppe i mitt så var det så så mycket hemskare att inte veta vad som var fel med henne. Usch. Jag hoppas vi båda får en fin vår. Bort med allt trist, fram med allt BRA :) Tack för din pepp. Stor Kram Ida

2011-01-18 @ 22:01:21
URL: http://idawilson.blogspot.com/
Postat av: jag själv...mammatanten Annica...

Tack Ida....men du är ju faktiskt så duktig!! Verkar också vara så otroligt stark!! Tack för att du orkar dela med dig av ditt liv...

2011-01-18 @ 22:46:03
Postat av: Maria

Varför skulle någon av dina vänner säga nåt till din far? Du är ju så mån om honom och vill ligga steget före, så du kan hantera situationen när den kommer. Jag har just läst boken En sorts Kärlek av Kluun, om en cancersjuk kvinna och hennes familj, jobbigt med läsglasögon när tårarna rinner oavbrutet i slutet på boken. Den kommer snart ut på DVD, ska se den då. Kram / Maria

2011-01-18 @ 23:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0