onsdag sol -9 grader

Jag och Emma har varit iväg till Byske och Trollsaxen på morgonen. Emma är hemma idag också från skolan för det tyckte hon att hon skulle.
-Men mamma, man ska vara frisk två dagar innan man kan gå..
Hon har ju så rätt, så jag hade inte lust att argumentera emot henne.

Hittade en seriesnutt av Baby blues som fick mig att inse att tekniken rusar framåt men inte jag.



Tänk bara då jag var liten då fanns bara svartvit TV och en kanal. Sen kom ju färgteven och tvåan.
När Mikael föddes där på 90-talet började alla hem få ett större utbud på kanaler utan att behöva ha parabol.



Den här bilden är också väldigt kul......

Det får mig att tänka på när Pontus skulle göra ett test som treåring på BVC och han inte kunde gissa rätt på bilden med en gammal TV på. Pontus är född 2002. 
Minns ni själva förresten de där apparaterna med brunt fint trä och smala pinnfötter och med tryckknappar på sidan!?
Ett skåp? En byrå? Tyckte Pontus. Nej det är en TV, sa distriktsköterskan.
-Våran TV är ju stor och platt!?

Ha en fortsatt bra dag....

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0