Äntligen!

Idag har det äntligen snöat och marken är vit, underbart!



Sen angående pappa.......det blir lätt missförstånd eller feltolkningar....då jag läser mitt inlägg från igår förstår jag det.
Pappa har tillväxt på cancern i bröstryggen och det trycker mot nerverna så smärtan har ökat ordentligt.
Det som är så knepigt med pappa är att han lever ensam och har ingen nära sig som säger/tycker/märker/påminner om alla små och stora saker runt sjukdomen/mediciner/mat och så......vi nära anhöriga tycker att det skulle vara så mycket enklare att bara behöva ett telefonnummer att ringa då förändringar sker.
Nu behövdes morfinhalten justeras och man vet inte om man ska ringa Hälsocentralen, Onkologen eller vanlig sjukupplysning. Sen behövdes det mer hjälpmedel till att ta sig ur sängen så arbetsterapeuften behövdes också kontaktas igen........
Självklart får pappa vara med och bestämma och vi kör inte över honom på någotvis och så dålig är han inte heller.....men en försämring har ju skett.

VIOOL-gruppen är ju aldrig längre bort än ett telefonsamtal och deras stöd och erfarenheter skulle kännas så skönt att ha i bakgrunden.....sen är nog kanske pappa för pigg just nu för att få vara med....men det får vi ju se för nu är dom kontaktade i vart fall.

Så jag fortsätter att HATA cancer....

Kram.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag förstod faktiskt att du menade så, men ville bara delge dig min erfarenhet, det är jätte bra med viool gruppen, de är suveräna.

De är ju proffs och ser vad som blir nästa steg..det vet man ju inte själv alltid..

2011-12-05 @ 22:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0