Lite less blir jag

Till lunch tog jag fram en fläskstek som jag delade in till tre måltider.
Av restbitarna blev det en god pastasås till lunchen, de finaste skivorna la jag ner i en marinad till en senare grillning och några små skivor stekte jag på en gång för att också användas senare.




Lite duktig känner jag mig nog. Dessutom så diskade jag bort och återställde köket så fint gång nummer två idag.
Börjar tycka att diskmaskinsreparatören ska höra av sig snart.

Sen blev jag tvungen att bli riktigt arg på "andras ungar och mina barn" idag. Jag städade ju upp Emmas rum ordentligt här om dagen och berättade då för de berörda att nu är det färdiglekt i klädkammaren och vi häller inte bara ut alla leksaker utan leker med en sak itaget och plockar undan eftersom.

Men idag då jag skulle bära upp ett extratäcke till klädkammaren så var det samma visa igen.....GRRRRRRRRRRRR!!!

Kläder nerdragna och alla tjejer ombytta och leksaker och kojbygge i full gång - synd bara att jag var tvungen att avbryta leken...

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0