Hon är söt...

Vi "barnvaktar" ju en hund. En mycket söt och charmig hund. Tyvärr inte en rumsren hund!

Har ni hundägare tips och råd på hur man får en sexton veckors valp rumsren på fyra till fem dagar, så skulle jag bli så tacksam för de råden.

För Cia är bara en så söt och charmig tonårstjej, verkligen en charmig tös med fint temprament. Det är bara så himla jobbigt med totalt noll koll på var behoven uträttas!!


Här busar en sötnos med en annan sötnos!

Sen till J som funderade på hennes rumsrenhet!! Så näe.. ingen alls koll på var hon gör sina behov!?

Den som funderar och spekulerar och vill hjälpa mig med fötterna så lyssnar jag och tar till mig.

Inatt som var vaknade jag vid ettiden av det kraftigaste senadraget/krampen i vadmuskeln som jag någonsin varit med om.
Men det som också är läskigt är senadraget under hålfoten.
En del tror på mineralbrist, en del tror på massage och en del tror på stödstrumpor.
Men angående massage så tackar jag bestämt nej! Det gör för ont!
För riktigt ont är det!

Jag personligen tror det beror på "ont i midjan" jag pratat om tidigare.

Sen undrar jag om vi klarar oss från klass 1 varningen som utfärdats här i norr? Nästan lite ljus från solen i afton kunde skönjas...

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Att få en hund valp rumsren är inte så svårt, direkt den vaknar, UT, direkt den sovit, UT, direkt den busat inne, så ut på gräset! de brukar ju börja snurra runt när de är nödiga..belöna med hundgodis vid uträttat ärende, jag har nog tryckt ner nosen i kiss på golvet ett antal gånger på våra hundar..men annars det är bara att passa dem all the time..



är du duktig på att dricka vatten? jag brukar få kramp i vaderna när jag druckit för lite..en del säger att man ska lägga en bordskniv under bäddmadrassen, pga mineral bristen..prova det. Vi gjorde det på en tant, utan hennes vetskap, hennes benkramper försvann.. Kram Maria

2011-08-17 @ 14:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0