Försäkringsbolag.

Som jag har skrivit om tidigare gick våran diskmaskin sönder för nästan två veckor sedan. Igår var en servicetekninker här och konstaterade en märklig och ovanlig skada på baksidan av maskinen, där vatten har kunnat läcka ut.
På grund av det kunde det läcka bakom och utanför plastbaljan som ska göra att vattnet ska rinna fram på golvet vid eventuell läcka.
Hur som haver får vi nu en ny diskmaskin utav Solid försäkringar, och det tackar vi för. Men lite märkligt är det att det inte går att köpa en ny försäkring på den nya maskinen?

Idag har jag ringt Länsförsäkringar, som har hand om våran hemförsäkring, och efter lite kopplande hit och dit och ett nytt samtal fick jag till sist tag i rätt person. Imorgon kommer han då hit och gör en skadeutredning och fuktmätning på golvet och i sprickan mellan vårt gjutna golv och ytterväggen.
Lite spännande att få höra hur det egentligen ser ut?
Ska vi måsta lägga ett nytt klickgolv och/eller byta yttervägg??
Säger bara: -Stackars mitt nya fina kök!



Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0