vatten vatten vatten

Vatten är livets dryck! -Så brukar man säga och det kan jag hålla med om. Mindre roligt blir det då vattnet inte längre är hälsosamt att dricka......vilket nu alla Skellefteåbor får erfara.
Skellefteå har drabbats av samma som Östersund...en parasit i dricksvattnet. Usch och fy säger jag bara.

Dessa områden drabbas:

Söder om Skellefteå älv: Sunnanå, Sörböle, Anderstorp, Södra Bergsbyn, Tuvan, Stackgrönnan.

Norr om älven, men söder om järnvägen: Centrala stan, från och med Högströmsgatan och österut. (Högströmsgatan ligger i närheten av Tingsrätten, om någon undrar)

Norr om järnvägen: Dalkarlsliden, Sjungande Dalen, Norrböle, Erikslid, och hela vägen ända bort till och med Skelleftehamn, samtliga orter. (Exempelvis: Morö Backe, Morön, Hedensbyn, Bergsbyn, Ursviken).

Norr om stan: Boviken, Frostkåge, Spisen, Ostvik, Östanbäck, Kåge, Ersmark, Kusmark.

Katarina Bergstén, informatör på tekniska kontoret, säger att man ska koka allt vatten som ska förtäras i en minut. Gäller också vattnet man ska borsta tänderna med.

Gissa om vi fick rusning efter vatten på flaska mitt i vår lunch och påskrusning idag!?

Själv bor jag utanför detta område, men jag vet att vi ibland får påfyllning av skellefteåvatten, då det lokala inte räcker till. Så jag undrar om jag måste koka vattnet eller om jag ska låta bli?
Jag dricker själv av mitt kranvatten än så länge, men jag kokar och lägger på lager i kylen också.....

 

Kramisar så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0