otursdag..

När jag kom till jobbet på morgonen fick jag besked om att vi skulle vara lite för lite bemannade både här och där...kassan var fullbemannad däremot.
Klockan halv tolv ringer Sofie från Fritids och säger att Emma inte mår bra, ingen feber men ont i magen och blek om nosen.
Jörgen var den av oss som bäst kunde åka hem så han hämtade lillgumman.
Efter toabesök med normal bajs och lunch nummer två i magen piggnade Emma på sig betydligt så hon kunde följa med Jörgen för att hämta igen tjänstebilen från service.

När det blev så här med Emma föll det på min lott att helghandla. Strax innan fyra kom Lisa och startade igång handlingen. Klockan fyra så bytte jag om och knatade iväg till långtidsparkeringen för att hämta bilen och köra den närmare mitt jobb.
Vet ni vad som möter mig där!? Jo punktering!! Blä och fy vad tråkigt......aldrig blir det fredagsmys, tänkte jag då.
Dessutom hade Lisa mobilen inlåst på ett kontor på mitt jobb så jag kunde inte ringa och berätta heller....

Men just då var maken i stan och han fick byta däcket till det tråkiga max 80 km/h reservhjulet.... punkteringen skapades nog i morse i Erikslidsrondellen när en metallpinne följde med runt i hjulhuset. Varför måste folk skräpa ned?

Nu önskar jag er en trevlig Valborgshelg allesammans.

Kram.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0