det jobbiga året är över...

Nu har det gått ett helt år sedan allt började!? Ja, började gå utför för mig...

Vad var det som hände och hur har det påverkat mig?

Influensa och ryggskott, så började det...

Min mamma som fick en Psykos...

Min äldsta som flyttar...först hem sen lååångt bort.

Svärfars hälsa sviktar...

Pappa får sitt cancerbesked....

Jag som slutar röka...

Kraftig viktuppgång...

Mitt besked om cellförändringar....

Men nu räcker det tycker jag! Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt liv! Sluta snurra ner mig och deppa och sura och gnälla! Nu ska jag försöka ta lärdom av allt jag varit med om och skapa en förändring av mig själv och mitt liv - eller rättare sagt hur jag ser på mitt liv. Det är ju så här livet är. Men man kan faktiskt välja en annan väg än den jag valt. Nämligen den vägen där man lyfter fram det positiva och lägger tyngdpunkt på det istället för det tunga. För nu är jag less på att vara instängd i min "surpuppa", jag måste ta mig ut ur den....

Men trots alla prövningar har jag insett så många saker och lärt mig mycket på vägen..tror jag i vart fall!!?

Livet och meningen med livet, ja vad är meningen med livet? Men hur som haver....oavsett om mitt liv är meningslöst eller inte i det stora hela....Så i nuet...ÄR MITT LIV SÅ MYCKET VÄRT!! Så låt oss leva livet!!

Älskar er alla mina nära och kära! Ni som alltid finns och alltid har "funnits" där för mig!! Älskar också er goa vänner och arbetskamrater och cyberkamrater och andra kamrater och människor.......Tack för ert stöd i vart fall!!

Totalblottad!!? Njae...kanske!?? Men tack för ert stöd!!

Nu vädras det här i bloggen...fniss...


Kommentarer
Postat av: sussi

Du är bara för go=) tänk om det fanns fler av såna dina tankar värmer hjärtat.

Hör av dig någon gång (vi är lika dåliga) på det båda två.

Många cyberkramar sussi

2010-09-15 @ 19:34:38
Postat av: M.S

Du kan ju inte ändra på det som hänt, bara på vilket sätt du hanterar det. Så det är jättebra om du kan komma tillbaka...men det finns ju hjälp att få, ex kurator. Mental träning vore inte så dumt för dig tror jag. Kram

2010-09-16 @ 22:19:29
Postat av: Sara

Jag tycker att du är duktig som skriver ner allt ! Då jag mådde dåligt höll jag allting inom mig, skrev inte ner någonting eller iallafall inte ofta och då jag väl skulle skriva så skrev jag: jag hatar... inget jag gillar...

Du är stark !

och jag beundrar dig!

2010-09-19 @ 20:05:56
URL: http://backlundss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0