inge kul

Mitt psyke är inte som det ska vara just nu...tycker att allting känns meningslöst och tråkigt. Funderar mycket på vad som är meningen med livet och så där. Jag har inga tankar på att avsluta mitt liv, verkligen inte!! Men varför lever vi egentligen? Vad är syftet? Önskar så att jag aldrig är så här djup och fundersam, men jag önskar alltför ofta att bara krypa ihop i fosterställning och strunta i alla måsten...trots att jag inte har mått så bra idag och ett bra tag tillbaka...så har jag ändå lyckats "städa skafferiet" idag och också avfrostat frysen!!

Min dag har alltså bestått av städning i min extremt låååångsamma takt, varvat med en sovstund och läsa bok och vara ute på nätet...

Mitt skafferi är utspritt i två överskåp och tre sektioner underlådor..... frysen och kylen är också städade!!

Tycker att jag har orkat väl mycket och önskar att jag vore typen som "gav upp" lite oftare...kunde ju ha valt att sova bort denna underbart soliga dag också! Som jag vet att andra gör!

Men allvarligt kära vänner där ute!? Hur många fler än jag tänker för mycket och handlar för litet?? Jag och min älskade mittendotter satt en gång och dryftade människans mening här på jorden. Vi kom fram till att människan är en parasit som inte har någon vettig uppgift!! Människan är verkligen jordens värsta fiende....eller? Har ni en annan åsikt?

Nu har jag ju valt livet! Jag älskar mina fem barn! VERKLIGEN ÄLSKAR OCH KÄNNER STOLTHET!! Men har då haft i huvedet i dag... att om jag har cancer!! Cancer i min kropp?? Cancer i min tarm?? Cancer i min livmoder?? Slutade jag röka i onödan?? NEJ VERKLIGEN INTE!! Vill uppleva mer....Mer av livet...barnbarn och äktenskap och framgångar och så vidare....Jag är ju bara jag som dom flesta andra!

Men jag önskar så att jag valde och inte tänkte och inte oroade mig så djupt som jag gör.....att jag var som alla andra!! Saknar och har alltid saknat att vara värt något!!

Blev mobbad både i klass fyra och i klass fem eftger att jag bytt skola och så där....det påverkar ju fortfarande vem jag är....

Har alltid ifrågasatt för mycket och tagit för stor plats!!

Men jag håller alltid mina nära och kära som de viktigaste här på jorden...

Önskar er alla verklig tur i ert liv!!

Kramisar...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har aldrig tagit för stor plats! Du är världens bästa mamma som är så otroligt älskad av alla dina barn och alla andra i din omgivning. Vi älskar dig. Du ställer alltid upp och tänker aldrig på dig själv (tyvärr för din egen skull). Vi människor lever och är (det får vi finna oss i) och får göra det bästa av alla situationer som dyker upp. :)

2010-09-01 @ 22:46:16
URL: http://johannacarolinalidman.blogg.se/
Postat av: Anonym

glöm inte att du är en fin människa och det är vi många som tycker!! kämpa på... alla kan ha sina svackor men för de mesta går de över=)

2010-09-03 @ 15:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0