Utskälld...

Idag har jag blivit utskälld i kassan så det heter duga!!

Jag gjorde ett inhopp i kassan på förmiddagen. fast jag egentligen inte hade tid, jobbade snabbt och effektivt. Efter en stund är det en kvinna som vill köpa en aftontidning...Jag "blippar" in tidningen som kostar elva kronor, tar emot en tjuga och en enkrona utav kunden, lägger ner tjugan bland de andra sedlarna, tar upp en tia....här blir jag störd av en annan kund som frågar om en kasse...sen ska jag avsluta med kunden jag håller på med och tänker vars var jag någonstans!? Tittar på skärmen och ser utslaget elva kronor, jag lägger då ner tian och enkronan som jag håller i handen bland mynten. Tittar upp och kunden säger att hon vill ha igen pengar....jag säger att jag fick ju jämna pengar, nej du fick ju en tjuga och en enkrona....nej jag la ju ner en tia och en enkrona....Sen var det kört!!
Jag fick aldrig en chans att tänka efter hur jag skulle handla utan får en utskällning som heter duga..blablablablablabla anklagar du mig för att ljuga blablablabla.....
När man blir attackerad verbalt på detta sätt så reagerar man ju...ställer sig i försvarsställning...

Men jag ger igen kunden hennes tia och säger att inte ska vi bråka om en tia inte...jamen du gjorde fel tycker hon...jag svarar att jag vet inte vem av oss som minns rätt men hävdar att det lönar sig väl inte att bråka om en ynka tia!?
Kvinnan fortsätter att spy galla över mig och jag höjer bara ögonbrynen och tittar på henne...kvinnan säger då glo du bara men jag ska säga dig att blablablabla..men hon går då i väg så småningom.

    

Ja gisses tänker jag...jobbar några kunder till..blir avlöst och kan gå tillbaks till mina arbetsuppgifter...börjar förstå hur det hela gick till...ringer efter Stina för att titta på filmen för att bättre förstå situationen.

Jaja tänker jag sen...jag tar på mig min del i det hela och mitt misstag....Tänkte att nu släpper jag den tråkiga episoden.

Tror ni att kunden kunde släppa det hela? Nej då..hon var så förbannad så hon ringde butikschefen sen hon kommit sig hem och berättade hur fruktansvärt illa bemött hon hade blivit!? Det fick ju bara inte gå till på detta vis!!

Som sagt var så jag tar på mig min del i det hela...men hon passar verkligen in på talesättet om att inte kasta sten i glashus..

Men men "Kunden har alltid rätt"! Så om du läser detta vill jag bara framföra mina ångerfullaste ursäkter för att jag förstörde din dag!

Kramisar.

P.S
Pappsen är hemma igen och borta igen, fast på hans systers sjuttio-års kalas i detta nu. Ordningen återställd! D.S

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj minsann, snacka om att inte få göra misstag där!

2010-11-19 @ 23:34:57
Postat av: Maria

Opps, tur att hon vet bäst och aldrig gjort nåt fel, förutom att vakna på fel sida. Kul att pappen är bättre :)

2010-11-20 @ 14:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0