På allvar....

Länge sedan jag skrev ett längre och seriösare inlägg här på min blogg. Julen har passerat i ett högt tempo med mycket positiva känslor inblandade....grubblerierna finns ju hela tiden i bakhuvudet, men jag har försökt att skjuta undan dom...

Angående min far så är väl "nedförsbacken" uppbromsad ett tag, hoppas jag! Onsdag innan jul besökte han onkologen igen....Marcus beslöt sig för att plocka bort medicinen Sutent eftersom biverkningarna är för jobbiga för pappa. Så han ska få vila ifrån alla starka mediciner i tre veckor....chans att få igen matlust och smak....och slippa må illa....

Cancermonstrerna runt operationsstället är än så länge inte särskillt aktiva, Sutenten har bromsat deras framfart. Inga nya metastaser har hittats....men ändå kan läkaren Marcus inte ge någon prognos om överlevnad. Han nämde en kort tid till några år som alternativ....

Efter tre veckor utan Sutent ska pappa få en ny bromsmedicin som förhoppningsvis ger färre biverkningar på pappas mående, men ändå bromsar cancercellernas framfart!



Hoppas att pappas nästa jul blir med mer ork och bättre aptit och inte någon rinnande näsa...

Vill ju att pappa ska få njuta av sitt liv ett tag till. Han har så många projekt som han vill göra klart och pyssla på med i sitt garage och på sin gård....

Svärfar har det också kämpigt med sin cancer, eller mest med sin trötthet och ork. Han sover mycket......tänker också mycket på go´a svärmor som alltid finns där för sina nära och kära......helt osjälviskt! En riktig hjälte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0