6. Det här visste du inte om mig. (10 saker)

    1. Jag tror många inte vet att jag var ett riktigt busfrö som liten. Snabb, smidig och otänkt. Många ärr har det blivit genom åren....   

2. När jag var baby åkte jag ambulans, vilket jag inte minns idag. Min syster drog tydligen ner mig från    skötbordet....hjärnskakning blev det...

3. Den första som jag minns, som inte var en så trevlig olycka, var min andra hjärnskakning...Jag har en flint som bevis.....det var en dum grej och väldigt impulsivt....vilket är typiskt mig!! Pappa hade spännt upp en stållina över en stenhälla, mellan två urgamla träd, för att våran hund skulle få en "löplina"! På denna "löplina" skulle jag göra en bakåtkullerbytta??? Blev ett rakt fall bakåt och blodvite och några stygn i huvudet samt en flint som bevis idag!

Just do it....man kan inte misslyckas!? Det är mitt måtto, eller var då förut, före jag blev en ansvarsfull mamma som är rädd och harig för minsta lilla....

4. En annan "nära döden upplevelse" jag hade på sjuttiotalet var att ramla ner i en golvkällare då luckan var öppen....men jag överlevde det också!

5. Fött tre av mina fem barn med mycket stora blodförluster.....

6. Överlevt en mycket farlig omkörning i en liten vit bubbla på 80-talet...

7. Haft Elofssons sjukdom.....Mykoplacma.

8. Haft körtelfeber....över 39 graders feber i två veckor...åter i skolan efter tre veckor...

9. Haft kraftig urinvägsinfektion som gick upp i njurarna. Mycket smärtsamt!

10. Nu vet ni nog allt om mig....kan inte komma på en tionde grej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0