Tur i oturen....

Baka hann jag inte med idag, blev några timmar på akuten istället!! Mikael och hans flickvän fick tvärstopp med skotern och flög av. Skotern tappade en skida i ett gupp och det blev tvärstopp!! Men tuffingar som de var så linkade de en till två kilometer hem...

Mikael haltade och trodde på en stukad fotled och Maria hade blixtrande huvudvärk. Jag ringde vårdcentralen och rådfrågade dom om jag kunde åka in till akuten på en gång och så vi gjorde. Resultatet efter röntgen av en nacke och en fotled blev att Marias nacke var hel och Mikaels fotled hade en spricka.

Vi åkte in vid halv fyra och jag åkte hem vid åtta och lämnade kvar Mikael, för läkaren sa att ortopedjouren skulle ta över hans behandling och att det kunde dröja några timmar... Jörgen åker dit och hämtar honom efter halv tio när han kommer från flyget. Jag åkte hem för att kunna avlösa Lisa som tog hand om Pontus och Emma.

Nu ligger de små i sina sängar och snart jag med...för i morgon är det arbetsdag igen.

Det "tjockare" benet ner mot foten är det som är skadat på Mikael.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0